Tuesday 1 April 2014

DOMOWE MUSLI ヅ

Cześć,
może zacznę od tego, że popadam w nałóg notorycznego czytania składu produktów jakie kupuje. Mama zawsze powtarza, że jak sama idzie na zakupy w sklepie spędza maksymalnie pół godzinki, ze mną niestety ten czas wydłuża się do przynajmniej półtorej godzinki! No ale co zrobić jak jesteśmy karmieni taką chemią! I wszędzie dodawany jest ten jakże niezbędny cukier!
    Moje ulubione śniadanie to musli z maślanką (oczywiście tą bez mleka w proszku, lub innych niezidentyfikowanych składników) lub z naturalnym jogurtem. Ale jak zaczęłam czytać skład mojego musli "CUKIER, EMULGATORY, BARWNIKI, AROMATY" i bóg wie co jeszcze. Więc postanowiłam sama zrobić musli! Okazało się to niesamowicie proste, a jakie smaczne!!

Składniki:

- 400g płatków owsianych
- 40g ziaren słonecznika
- 40g pestek dyni
- 40g siemienia lnianego
- 40g płatków migdałów
- 3 łyżki oliwy z oliwek (dla lepszego smaku można użyć oleju orzechowego, ale ja używałam tego co akurat miałam w domu)
- 3 łyżki miodu (użyłam spadziowego, ale to wedle uznania)
- garść suchego banana
- 1/4 tabliczki gorzkiej czekolady

Samo przygotowanie nie mogłoby być prostsze! Wystarczy nagrzać piekarnik do około 160'C (z termoobiegiem) . Dodać wszelkie ziarna oraz płatki owsiane do miski, potem olej i miód, porządnie wymieszać. Następnie na wyłożoną papierem blachę wysypać zawartość miski i równomiernie rozprowadzić. Wstawić do piekarnika na około 12-15 minut, w trakcie od czasu do czasu mieszając, i kontrolując żeby musli się nie spaliło. Na ostatnie 2-3minuty dodać suszonego banana i płatki migdałów. Później wyjąc musli, ostudzić i dodać czekoladę i SMACZNEGO!

Mi bardzo smakowało, mam nadzieje, że wam też bedzie! Oczywiście można dodać rodzynki, albo żurawinę, albo cokolwiek dusza zapragnie. Mam nadzieje, że przepis sie spodobał i dajcie znać jeżeli go wypróbujecie! Paa xx

3 comments:

Holineczka said...

powoli uczę się nawyku czytania etykiet :)
chętnie skorzystam z Twojego muslinowego przepisu!

Unknown said...

Oj tylko nie daj sie zwariować bo po pewnym czasie okaże sie, że nic nie ma w tych sklepach, ja już zacznyam mieć z tym problem hahah
To super, daj znać czy Ci zasmakowało! :)

Unknown said...

kocham jeść musli!:)
http://aleksa-aleksandra.blogspot.com/

Post a Comment

Go on, write whatever you would like to say! :)